Powered By Blogger

Sunday, May 9, 2010

Bukit Tinggi

salam,

rancangan utk aku bercuti di bkt tinggi telah lama berada dlm fikiran aku…tgk website dier mmg klassss….cantik dan mcm kt paris walhal kt janda baik jer…hehe..so, plan nk ke bukit tinggi ni sgt la promptly, sembang2 ngan kakak aku, dier pun setuju..trus bukak website, tgk bilik hotel….telefon hotel, trus booking….semudah ABC…..haha…

main entrance, colmar tropicale bkt tinggi...sgt klasik

so, aku dan keluarga bertolak hari ahad (sehari selepas penamaan calon pilihanraya p94 hulu sgor)..hehe..aku ingat sebab masa bertolak ke sana, aku cdg nak ikut jln genting highlands sbb dekat…tp jam giler-giler sbb orang sedang berkempen…haishhhh…aku dengan furiosnya enter PLUS highway, ikut la jln gombak, highway karak, seterusnya sampai la bkt tinggi…memandu kete ke bkt tinggi sangat la best sbb byk selekoh dan naik bukit…

jadi, utk memendekkan cerita, aku tunjuk gambar je la…lagi senang….

ni trail ketika menuju taman jepun...sejuk jgk la walaupun kol 1230 hari...

ni signboard botanical garden..mmg byk tumbuhan yang cantik2...

ni taman dalam colmar tropicale, hotel tmpat aku menginap...

ni aku tgh bergambar di sekitar hotel...hehe..

rumah jepun..aku nak maik gmbr rumah jer tp 2 org pompuan tu x nak berganjak dari situ..lame aku tggu...cess..

waktu awal pagi,mmg mendamaikan..

jadi, kesimpulannya, colmar tropical bkt tinggi ni best jugak la..furthermore, aku ni suka tgk alam semulajadi….mmg fresh and greenery……jadi, marilah bercuti di bukit tinggi:)

No comments:

Post a Comment