Powered By Blogger

Sunday, May 9, 2010

Handkerchief

salam,

dulu, aku memang tidak suka bawa handkerchief ni….rasa mcm tak jantan sangat la….hehe..lagipun, mana ada kawan2 lelaki aku bawa sapu tangan ke sekolah..tapi, mak aku paksa jugak..katenye, senang nak lap mulut, peluh, hingus…x la nampak kotor..aku pun merelakannya….pelbagai warna handkerchief yang mak aku beli…warna pink pun ade…haish……

sampai la dewasa ni, aku masih bawa handkerchief ni ke mana-mana.rasa janggal kalau x bawa..sebab dah biasa..senang kalau g makan kt luar, x payah nak amik tisu utk lap mulut…

apabila aku melihat aksi anak murid aku yang agak hyperactive ni sampai sweating to death, aku pun hairan..selesa ke dorang mcm tu???sampai basah muka mcm br lepas mandi…parent dorang x terfikir ke nak beli handkerchief utk dorang…haish…..

nampak mcm small matter je benda ni kan…tp, penampilan kene jaga….kalau dh berpeluh2 sampai berbau dalam kelas, tangan aku cepat je nak libas rotan….nampak unhygienic sangat…

eventhough it looks trivial, yet it’s important due to keep us hygiene …so, belilah saputangan…hehhee….

No comments:

Post a Comment