Powered By Blogger

Sunday, January 2, 2011

Tahun Baru

Salam to all,

Akhirnya, inilah entri pertama aku di tahun baru ini....perlu ke mention camtu?signifikan sgt ker anjakan dari tahun 2010 ke 2011?..hanya pada nombor saja kannn?hihi..tapi, signifikannya ialah kita semua bermula dengan yang baru pada setiap 1 haribulan Januari...(mengikut kalendar Gregory)..Sebagai contoh, aku sendiri...setelah memilih profesion perguruan ini, aku juga tidak terkecuali untuk membeli kasut baru, baju baru dan sebagainya lagi mengalahkan murid2 pulak.;p..tapi itu hanyalah benda2 yang trivial kita buat sempena tahun baru..yang lebih penting sekali ialah azam kerana dengan azamlah kita terdorong untuk mencapai apa yang kita inginkan..

Dengan bermulanya tahun baru ini, segala apa yang aku rancangkan, harap-harap berjaya terutama dalam kerjaya aku sendiri.....azam yang lain tu biarlah menjadi rahsia aku sendiri...dan sebenarnya, aku sgt risau dengan politik negara kita sekarang...(tiba-tiba)....boleh ker out of topic ni....;p

Kita ialah apa yang kita fikir..so, aku harap u guys berjaya mencapai apa yang korang inginkan plus berusaha dan bertawakal....jangan berazam je lebih, tapi habuk pun tarak...azam nak jadi hensem, tapi tak nak berusaha untuk menjadi hensem...haha.....





1 comment:

  1. Selamat tahun baru 2011 cikgu mior...truskan berjuang tuk mendidik anak bangsa tercinta...

    ReplyDelete